مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 02:452020-09-15اقتصادي

صنوبرهایی که به پای جنگل ها می افتند!


جنگل های شمال کشور با قدمت و ذی قیمت هستند، اما چه کنیم که اره قاچاقچیان شاهرگ هیرکانی را نشانه گرفته است؟! - ایسنا/گیلان جنگل های شمال کشور با قدمت و ذی قیمت هستند، اما چه کنیم که اره قاچاقچیان شاهرگ هیرکانی را نشانه گرفته است؟! اهمیت جنگل ها در چرخه حیات بر کسی پوشیده نیست، اما نیاز صنایع به چوب نیز موضوعی انکارناپذیر است.

توقف برداشت از جنگل های شمال و نیاز به منابع تولیدکننده چوب برای رفع نیاز صنایع چوبی موجب شده اره قاچاقچیان شاهرگ هیرکانی را نشانه بگیرد و لذا ضرورت زراعت چوب بیش از گذشته نمایان شده است.

امروزه یکی از مهمترین راهکارها برای حفاظت از جنگل های شمال و برون رفت از بحران تخریب و نابودی کونه های پهن برگ هیرکانی، زراعت چوب و توسعه آن به ویژه در خارج از جنگل های طبیعی است.

در توسعه زراعت چوب، درختان صنوبر بیشترین کاربرد و اهمیت را دارا هستند و نه تنها در ایران، بلکه در دنیا نیز بیشترین سهم را گونه های صنوبر در زراعت چوب به خود اختصاص می دهند.

در واقع این صنوبرها هستند که به پای جنگل ها می افتند و می میرند تا میراث هیرکانی زنده بماند.

میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع طبیعی به ویژه در استان های شمالی، اظهار کرد: جنگل های شم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنوبرهایی که به پای جنگل ها می افتند!

صنوبرهایی که به پای جنگل ها می افتند!